Hauptmenü

Header

 

25.7.13

Review: p2 pure color lipstick

Hello beauties,

let me tell you a shocking secret: I'm not that typical lipstick girl. I think, the main reason is, that I'm not sure, which colour suits me. For this very reason, I've got only a handful of lipsticks. I bought my last one in june from p2, the house brand of the german grocery store DM.


p2 pure color lipsticks – product page

There are 15 colours available and the lipstick costs 1,95 €. I choose the 043 Pont Neuf, an soft pink with a nudish touch. The lipsticks contains 4,5 g and are free from perfume, paraben and PEG. Storage life: 24 month.

Promises of the producer:
  • intensive colours
  • ultra-light formula
  • long lasting colour brilliance
  • don't run into the lip wrinkles
  • hyaluronic acid prevent from drying out


Packaging
The lipstick comes in a silver, reflective package. The brand and name of the lipstick can be found on the cap, the colour on the bottom. The package leaves a good impression. Nothing seems to be loose or chattering.

My appliance
I apply the first coat and remove the surplus product by pressing my lips on a tissue. After that, I powder my lips before I apply a second coat, where I remove the surplus product as well.


My experience
The lipstick is creamy and a bit gluey if you don't remove the surplus product. It lasts for about 4–5 hours, but the opacity is fading. It vanish from the inside to the outside and leaves an unlovely edge. It's not a huge problem with this colour. I'll see how it looks with a darker one. Sadly, my lips feel a bit dry in the evening and needs a balm.

Pros
  • definitely the price
  • the colour
  • easy to apply
  • opacity

Contras
  • lips are feeling dried out at the end of the day
  • it's not as long-lasting as promised

My result
For 1,95 €, you can go wrong with this lipstick and I can try different colours without wasting much money. Maybe I'll find the right for me. By this price, it's not so bitter that it's not as long-lasting as promised and that you must reapply the lipstick after a few hours. I like it and I'll definitely buy some other colours. *thumbsup*


You know how I look like. What do you think, which colour would suit me? What your favourite lipstick? High price or low price?


Love, Mel … xoxo



Kommentare:

  1. Die Farbe ist echt hübsch!
    Habe auch sehr lange immer Drogerielippenstifte gekauft, aber ich muss zugeben, seit ich mir welche von MAC gegönnt habe, möchte ich nichts anderes mehr! Nun wähle ich lieber sorgfältiger aus, welchen Lippenstift ich mir zulege, statt einfach zu kaufen weil's ja fast nix kostet.
    Da du fragst, welche Farbe dir stehen könnte (Wenn ich das jetzt richtig verstanden habe?!): MAC's Brick-O-La (hier ein Swatch http://www.temptalia.com/mac-brick-o-la-lipstick-review-photos-swatches ) würde dir denke ich gut stehen und Ruby Woo (bzw. Riri Woo, der ist aber limitiert und eigentlich identisch zu Ruby Woo - kannst hier mal schauen wenn du magst http://www.temptalia.com/mac-riri-woo-lipstick-review-photos-swatches ) ist ein tolles Rot, das meiner Meinung nach bei jedem geht. :)

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Danke für den ausführlichen Kommentar und die Links. Sind wirklich tolle Farben, wobei ich immer Angst habe, dass sie zu knallig sind. Du hast sicherlich recht, dass Qualität ihren Preis hat. Wer weiß, vielleicht will ich auch nichts anderes mehr, wenn ich meinen ersten MAC hatte. :-D

      Löschen
    2. Gerne doch - Aber nicht falsch verstehen, Qualität muss nicht immer unbedingt teuer sein. Bei den MAC Lippenstiften ist der Preis aber durchaus gerechtfertigt. Zumindest bei denen, die ich mein nennen kann. ;) Das witzige ist aber, dadurch, dass ich mir nun eher etwas teurere Lippenstifte zulege, spare ich mehr Geld! Hört sich total belämmert an, ist aber so - einfach weil ich sorgfältiger auswähle und dadurch nicht "mal eben" 19 Tacken über die Ladentheke schiebe. :D

      Kann verstehen, wenn man selbst denkt, dass es zu knallig sein könnte. Hatte ich auch lange, vor allem bei Rot. Mittlerweile ist mir das aber total Wumpe. Wem's nicht passt, soll nicht hinschauen. Fertig. :D

      Löschen
  2. Hey,
    wow die Farbe ist echt krass. Aber ich find sie toll. Doof nur das die Lippenstifte austrocknen..dann sind die wohl eher nichts für mich :) Danke für die Review!

    Ich wünsch Dir ein schönes Wochenende
    ♥ Bine

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Gern geschehen. Ich hoffe, ich hab's einigermaßen hin bekommen … so für's erste Mal. :)

      Dir auch ein tolles Wochenende.
      Mel <3

      Löschen

Feel free to leave a comment. I'm happy about every single one I get. And be sure: I don't bite, maybe just nibble a bit. ;) xoxo